fredag 7 maj 2010

EN HYLLNING TILL VÅREN

Efter en lång vinter och en något kylslagen vår börjar det nu att spira så smått. Idag fick jag ett MMS av goda vännen Gerd i Boden där hon visade upp en liten blå blomma som vågat sticka upp huvudet bland löven i rabatten. Här hemma hos mig i Södra Sunderbyn syns det på sina ställen gröna skiftningar i gräsmattan. Jag har också kollat in häggen som har sprängfyllda knoppar och under helgen ska jag gå husesyn på tomten för att se hur mycket mer som är på gång i rabatter och planteringar. Nu känns verkligen längtan i bröstet; ge oss värme och sommar!

Jag heter Christina Sandström och är medlem i Magma Nord sedan 2009, företagare sedan 1999 och driver företaget AKIRUM med kompetensbank och utbildningsförmedling samt konsulttjänster. Jag är sekreterare i föreningen Friskvård & Hälsa och sitter från och med i år med i valberedningen för BodenTurism ek. förening.

Hittills har jag nästan helt osynlig men har nu fått förtroendet att blogga här på Magma Nords egen blogg. Jag kommer att skriva om vad som rör sig i mitt huvud för ögonblicket. Min intressesfär rör sig dock kring företagande, hälsa, ledarskap och personlig utveckling, så det mesta kommer nog att passa in under dessa rubriker.

Det är faktiskt inte så länge sedan jag upptäckte bloggandets fördelar. Tror det kan vara något år sedan jag startade min första blogg. Nu driver jag tre bloggar där en av dem är en krönikeblogg där vi är flera som skriver inom området hälsa. Jag "hänger" också en hel del på Facebook, en social plats i cyberrymden som de flesta hört talas om och som jag verkligen gillar!

Men nu när det blir vår och sommar kommer kontoret och datorn att få känna sig lite ensamma och tomma. Huvudet är fullt av idéer kring trädgårdsarbete, dammen med fontän och blomster och SEMESTER! Kanske det allra viktigaste :-)

Ut och njut av värmen vid husväggen - andas!

Hälsningar Christina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails