måndag 27 april 2009

23/4

Som vanligt kan jag inte gå och lägga mig utan är uppe hela natten och packar och fixar med allt som behöver fixas när man ska vara borta en vecka. Jag tvingar mig till slut 02.30 att krypa ner i sängen. Efter en timmas sömn mellan 02.30-03.40 stiger jag upp för att göra mig i ordning för att åka på skrivarresa till Rhodos. Det blev bara en timma, men jag somnade och nu kan jag känna att det är en ny dag.

Vi är tio förväntansfulla tjejer i varierad ålder som möts på Arlanda. Vissa känner varandra sedan innan. Jag känner bara Maria, som har ordnat resan. Vi ska på skrivarresa med en författarinna, Lotta Lundberg. Det ska bli mycket intressant. Än vet vi inte vilken form detta tar. Vi ska sätta igång kl. 10. i morgon. Det känns lite nervöst men mest spännande.


Nu har vi hunnit installera oss på rummen och gick upp till poolen för att få lite sol, men det blåser väldigt kallt så jag gick tillbaka till rummet för att blogga. Kul att jag får denna möjlighet - att blogga för nätverket Magma. Imorgon ska jag berätta mer...

Fortsättning följer...


Mvh Caroline Jönsson

Caroline är syster till Magma Nords ordförande Helena Jönsson. Caroline är artist och sjunger regelbundet med hela Sveriges artistelit, bland annat Carola, Lena Ph, Orup och Robert Wells. Det senaste året har hon också satsat på en solokarriär. Caroline tycker mycket om att resa och Frankrike är favoritlandet nummer ett. Hon pratar flytande franska, har pluggat i Lund och har bott och studerat i både Versailles och Nice. Nu befinner hon sig i Rhodos på en skrivarresa, något som hon tycker både är nervöst och spännande.

http://carolinejonsson.net

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails